Využij sílu sauny!


MARK scrub - blog saunovanie

Ahoj,

prudké ochlazení dá zabrat i tomu nejsilnějšímu organizmu. Naše těla jsou výrazně oslabená a náchylná. Všudypřítomné bacily a viry začínají pomalu útočit a i když zničit je není v lidských silách, přece jen se s nimi dá bojovat a na ten boj je potřeba se pořádně vyzbrojit. Nabízím Ti pár tipů, jak si posílit imunitu využitím skryté síly sauny a díky ní přežiješ toto podzimní a zimní období snad bez návštěvy lékaře ;-)

Nejdřív se podívejme na blahodárné účinky sauny:

  • Prevence proti prochladnutí a chorobám
  • Posilňuje kardiovaskulární systém
  • Zvyšuje obranyschopnost organizmu a podporuje imunitu
  • Působí protizánětlivě, protibakteriálně a zabíjí roztoče žijící na lidské pokožce, čímž zlepšuje průběh alergií, ekzémů a různých kožních onemocnění
  • Odstraňuje bolesti (hlavy, kloubů, svalů) a svalové křeče
  • Urychluje hojení drobných ranek
  • Zabezpečí lepší spánek
  • Zlepšuje tělesnou i duševní kondici
  • Redukuje psychické napětí, nervozitu, úzkost a pocity vyčerpanosti
  • Očisťuje organizmus od nepotřebných látek

Pozor, saunování má bohužel i háček, protože si ho nemůže dopřát každý. Není vhodné v případě nepříznivého zdravotního stavu – pozor by si měli dát epileptici, lidé se srdečními a cévními onemocněními, vysokým krevním tlakem, s chorobami plic, cukrovkou nebo revmatici. Dále se nedoporučuje při virózách, horečkách, chřipce nebo angíně, během menstruace, a pokud nebylo tělo zvyklé na saunu před těhotenstvím, dávejte si pozor i v období těhotenství.

Abychom během sauny předešli nepříjemnostem, je potřebné dodržovat následující pravidla.

  1.   Příprava 

Bez ohledu na to, jestli si zvolíš suchou švédskou saunu, parní, vlhkou finskou, aromatickou bylinkovou, či infra saunu, v každém případě je důležité dbát na hygienu. Jen co se osprchuješ, můžeš vstoupit jen v Evině rouše, případně v čistém bavlněném přehozu do vyhřáté sauny. Do sauny se nedoporučuje chodit v plavkách či spodním prádle!

  1.   Prohřívání

Pohodlně se posaď nebo si lehni. Dýchej pomalu a zásadně nosem. Zdravý člověk se může bez jakýchkoliv obav saunovat 2-3 krát týdně v jednom až třech 15 minutových blocích. Mezi každým by měla být aspoň 20 minutová přestávka.

  1.  Ochlazení

Po každém bloku vyměň saunu za chladnou vodu. Postupně ochlazuj tělo, max. 5 minut, přičemž začni nohama, zády, potom rukama a na závěr břichem a hrudníkem. Během ochlazování prochází tělo několika fázemi. Nejdříve pocítíš chlad a jeho působením se postupně cévní kapiláry v podkoží stáhnou a začnou stlačovat krev do vnitřních orgánů, až dokud chlad neustoupí.

  1.   Oddych 

Po skončení ochlazování se přesuň do odpočinkové zóny. Zabal se do tepla a relaxuj asi 10 – 20 minut. Až potom můžeš jít opět do sauny a celý postup opakovat.

  1.   Ukončení

Po závěrečném relaxovaní je nevyhnutné doplnit ztracené tekutiny vodou, bylinkovým čajem nebo kokosovou vodou a důkladně se osprchovat a spláchnout, vypocené odpadní látky. V tomto finálním kroku Ti skvěle poslouží MARK! Peelingem se pokožka krásně očistí a zjemní, a vzhledem k tomu, že obsahuje bohaté množství mandlového a kokosového oleje, není potřebné se už ani krémovat. Pokud miluješ masáže, právě v této chvíli si ji můžeš bez obav dopřát. Kombinace sauny, peelingu a kvalitní masáže garantuje výsledek ve formě pružné a sametové pokožky a v dlouhodobějším horizontu se projeví detoxikovaným organizmem a prokazatelně posílenou imunitou!

Mějte krásný a ve zdraví prožitý podzim!

MARK

 



English   Deutsch   Slovensky   Magyar