Kvalitní spánek: Klíč ke kráse i zdraví

únor 17, 2019 0 komentů

Kvalitní spánek: Klíč ke kráse i zdraví

Také se ve vašem světě klade čím dál větší důraz na produktivitu práce a dokonalost v každé oblasti? Snažíme se být nejlepšímí zaměstnanci, dokonalými partnerkami, vzornými rodiči i obětavými přáteli. Děláme všechno pro to, abychom ušetřili čas a zároveň maximalizovali výsledky. Jenže den má pořád jen 24 hodin. Proto zkracujeme čas na jídlo, čímž snižujeme kvalitu stravy, a také čas na spánek, čímž bráníme tělu, aby se náležitě regenerovalo. Přitom právě spánek má zásadní vliv na zdravotní stav i psychickou pohodu.

Během spánku odpočívá srdce a celý kardiovaskulární systém, dýchací soustava, regeneruje sa pohybové ústrojí a svalstvo, relaxuje psychika. Všechno to přímo ovlivňuje náš výkon, energii a pohodu na další den. Kromě toho všechny zážitky z uplynulého dne mají prostor se během spánku zařadit na správné místo v paměti.

Fáze spánku

Spánek je rozdělený na několik cyklů. Začíná fází usínání, která obvykle trvá několik minut. Po ní následuje fáze NON-REM spánku, v níž je spánek nejhlubší a nejpomalejší. Dochází během ní k regeneraci somatických funkcí. Postupem času dojde k návratu do první fáze a následně přichází fáze REM spánku. V tomto stádiu nastává regenerace mozku a mozkových funkcí, a zdají se nám sny. Spánek končí fází probouzení se. Během běžného spánku dochází k střídání REM spánku a NON-REM spánku, přičemž u dospělých lidí převažuje NON-REM spánek, obvykle v poměru 4:1. Za noc se vystřídají až čtyři cykly, a každá fáze trvá od pěti do dvaceti minut.

Jak dlouho máme spát?

Obecně především platí, že člověk by se měl ideálně probouzet sám od sebe, nikoli násilně, třeba zazvoněním budíku. U novorozenců by měl spánek trvat aspoň 16 hodin, u dospělého člověka 7 až 9 hodin, u starších lidí okolo 6 hodin. Spánek by měl také být dostatečně hluboký a kvalitní, a nemělo by vás rušit okolní prostředí. Pokud se totiž neustále budíte, má to stejně škodlivý vliv jako celková nespavost.

MARK TIPY na dobrý spánek

  • zkuste chodit do postele a vstávat každý den ve zhruba stejném čase
  • omezte kofein po 15. hodině
  • vyhýbejte se před spaním těžkým jídlům
  • před spaním nekoukejte do obrazovek televize, počítače nebo mobilu
dopřejte si před spaním koupel s mojí novinkou MARK bath tea BODY RELAX. Směs růže, měsíčku lékařského a levandule telo zklidní, uleví od stresu a napomůže ke klidnému a kvalitnímu spánku.



Též v Novinky

Kofein v šamponu - může skutečně podpořit růst vlasů?
Kofein v šamponu - může skutečně podpořit růst vlasů?

únor 09, 2024 0 komentů

Chcete, aby vaše vlasy byly silnější, zdravější a rychleji rostly? Nejste sami. Pravděpodobně jste již slyšeli o různých "zaručených" receptech na růst vlasů, ale po mnoha zklamáních zůstáváte skeptičtí.

Více..

Péče o pleť v zimě
Péče o pleť v zimě

leden 19, 2024 0 komentů

I vám se zdá, že vaše pleť během zimy jaksi ztratila jas? Je na dotek suchá, matná a možná i jemně podrážděná? Pleť totiž během zimy ztrácí velmi důležitou hydrataci. Proč tomu tak je?

 

Více..

Zralá pleť = krásná pleť. Je to vůbec možné? Jak toho dosáhnout?
Zralá pleť = krásná pleť. Je to vůbec možné? Jak toho dosáhnout?

listopad 20, 2023 0 komentů

Krása a mládí jsou dary, které nám příroda dává jako dočasné. Jak roky plynou, přichází čas, kdy se na naší pokožce začnou objevovat první vrásky a jiné známky stárnutí. Tento proces je přirozený a nezbytný, to však neznamená, že se s ním musíme jen tak smířit. Naopak, měli bychom vynaložit maximální úsilí na to, abychom o svou pleť dbali ještě více než dosud, abychom ji udrželi v té nejlepší kondici a zamezili předčasnému stárnutí. Jak tedy na to?

Více..

Instagram: @scrub_mark

English   Deutsch   Slovensky   Magyar