Doprava ZDARMA a doprodej šlehaných tělových másel se slevou až 20%

Kvalitní spánek: Klíč ke kráse i zdraví

Kvalitní spánek: Klíč ke kráse i zdraví

únor 17, 2019

Také se ve vašem světě klade čím dál větší důraz na produktivitu práce a dokonalost v každé oblasti? Snažíme se být nejlepšímí zaměstnanci, dokonalými partnerkami, vzornými rodiči i obětavými přáteli. Děláme všechno pro to, abychom ušetřili čas a zároveň maximalizovali výsledky. Jenže den má pořád jen 24 hodin. Proto zkracujeme čas na jídlo, čímž snižujeme kvalitu stravy, a také čas na spánek, čímž bráníme tělu, aby se náležitě regenerovalo. Přitom právě spánek má zásadní vliv na zdravotní stav i psychickou pohodu.

Během spánku odpočívá srdce a celý kardiovaskulární systém, dýchací soustava, regeneruje sa pohybové ústrojí a svalstvo, relaxuje psychika. Všechno to přímo ovlivňuje náš výkon, energii a pohodu na další den. Kromě toho všechny zážitky z uplynulého dne mají prostor se během spánku zařadit na správné místo v paměti.

Fáze spánku

Spánek je rozdělený na několik cyklů. Začíná fází usínání, která obvykle trvá několik minut. Po ní následuje fáze NON-REM spánku, v níž je spánek nejhlubší a nejpomalejší. Dochází během ní k regeneraci somatických funkcí. Postupem času dojde k návratu do první fáze a následně přichází fáze REM spánku. V tomto stádiu nastává regenerace mozku a mozkových funkcí, a zdají se nám sny. Spánek končí fází probouzení se. Během běžného spánku dochází k střídání REM spánku a NON-REM spánku, přičemž u dospělých lidí převažuje NON-REM spánek, obvykle v poměru 4:1. Za noc se vystřídají až čtyři cykly, a každá fáze trvá od pěti do dvaceti minut.

Jak dlouho máme spát?

Obecně především platí, že člověk by se měl ideálně probouzet sám od sebe, nikoli násilně, třeba zazvoněním budíku. U novorozenců by měl spánek trvat aspoň 16 hodin, u dospělého člověka 7 až 9 hodin, u starších lidí okolo 6 hodin. Spánek by měl také být dostatečně hluboký a kvalitní, a nemělo by vás rušit okolní prostředí. Pokud se totiž neustále budíte, má to stejně škodlivý vliv jako celková nespavost.

MARK TIPY na dobrý spánek

  • zkuste chodit do postele a vstávat každý den ve zhruba stejném čase
  • omezte kofein po 15. hodině
  • vyhýbejte se před spaním těžkým jídlům
  • před spaním nekoukejte do obrazovek televize, počítače nebo mobilu
dopřejte si před spaním koupel s mojí novinkou MARK bath tea BODY RELAX. Směs růže, měsíčku lékařského a levandule telo zklidní, uleví od stresu a napomůže ke klidnému a kvalitnímu spánku.



Též v Novinky

Zdraví je ve vašich rukou
Zdraví je ve vašich rukou

březen 20, 2020

Koronavirus. Jak nám pomůže obyčejné mýdlo a kdy jsou vhodné dezinfekční gely a ubrousky? Více se dočteš v tomto blogu.

Více..

Zdravé sprchování pro krásnou pokožku
Zdravé sprchování pro krásnou pokožku

únor 06, 2020

Sprchování se je náš každodenní rituál, který je důležitý stejně tak pro naše tělesné, tak psychické zdraví. Teplá sprcha nás zrelaxuje na konci náročného dne, zatímco ta studená ráno probudí naše tělo i smysly. Co však znamená spojení "zdravá sprcha"?

Více..

Medová péče
Medová péče

listopad 20, 2019

Pravděpodobně už víš, že kvalitní med je jeden z nejzdravějších darů přírody: obsahuje velké množství antioxidantů, enzymů a organických kyselin – které mohou pomoci snížit množství zdravotních rizik. Med díky svému unikátnímu složení poskytuje i pokožce a vlasům nespočet benefitů, což z něj činí jednu z nejoblíbenějších kosmetických surovin.

Více..

English   Deutsch   Românesc   Slovensky   Magyar