Kvalitní spánek: Klíč ke kráse i zdraví

únor 17, 2019 0 komentů

Kvalitní spánek: Klíč ke kráse i zdraví

Také se ve vašem světě klade čím dál větší důraz na produktivitu práce a dokonalost v každé oblasti? Snažíme se být nejlepšímí zaměstnanci, dokonalými partnerkami, vzornými rodiči i obětavými přáteli. Děláme všechno pro to, abychom ušetřili čas a zároveň maximalizovali výsledky. Jenže den má pořád jen 24 hodin. Proto zkracujeme čas na jídlo, čímž snižujeme kvalitu stravy, a také čas na spánek, čímž bráníme tělu, aby se náležitě regenerovalo. Přitom právě spánek má zásadní vliv na zdravotní stav i psychickou pohodu.

Během spánku odpočívá srdce a celý kardiovaskulární systém, dýchací soustava, regeneruje sa pohybové ústrojí a svalstvo, relaxuje psychika. Všechno to přímo ovlivňuje náš výkon, energii a pohodu na další den. Kromě toho všechny zážitky z uplynulého dne mají prostor se během spánku zařadit na správné místo v paměti.

Fáze spánku

Spánek je rozdělený na několik cyklů. Začíná fází usínání, která obvykle trvá několik minut. Po ní následuje fáze NON-REM spánku, v níž je spánek nejhlubší a nejpomalejší. Dochází během ní k regeneraci somatických funkcí. Postupem času dojde k návratu do první fáze a následně přichází fáze REM spánku. V tomto stádiu nastává regenerace mozku a mozkových funkcí, a zdají se nám sny. Spánek končí fází probouzení se. Během běžného spánku dochází k střídání REM spánku a NON-REM spánku, přičemž u dospělých lidí převažuje NON-REM spánek, obvykle v poměru 4:1. Za noc se vystřídají až čtyři cykly, a každá fáze trvá od pěti do dvaceti minut.

Jak dlouho máme spát?

Obecně především platí, že člověk by se měl ideálně probouzet sám od sebe, nikoli násilně, třeba zazvoněním budíku. U novorozenců by měl spánek trvat aspoň 16 hodin, u dospělého člověka 7 až 9 hodin, u starších lidí okolo 6 hodin. Spánek by měl také být dostatečně hluboký a kvalitní, a nemělo by vás rušit okolní prostředí. Pokud se totiž neustále budíte, má to stejně škodlivý vliv jako celková nespavost.

MARK TIPY na dobrý spánek

  • zkuste chodit do postele a vstávat každý den ve zhruba stejném čase
  • omezte kofein po 15. hodině
  • vyhýbejte se před spaním těžkým jídlům
  • před spaním nekoukejte do obrazovek televize, počítače nebo mobilu
dopřejte si před spaním koupel s mojí novinkou MARK bath tea BODY RELAX. Směs růže, měsíčku lékařského a levandule telo zklidní, uleví od stresu a napomůže ke klidnému a kvalitnímu spánku.



Též v Novinky

Co by neměl (a naopak měl) obsahovat kvalitní sprchový gel?
Co by neměl (a naopak měl) obsahovat kvalitní sprchový gel?

červen 21, 2024 0 komentů

Čtete-li tento článek, pravděpodobně se začínáte více zajímat o složení sprchových gelů či šamponů, nebo Vás k článku přivedly problémy s pokožkou nebo vlasy. Každopádně jsme rádi, že Vás toto téma zajímá a budeme se snažit poskytnout Vám cenné informace 😊

Více..

Pleťové oleje – milované nebo nedoceněné?
Pleťové oleje – milované nebo nedoceněné?

duben 11, 2024 0 komentů

Patříte mezi lidi, kteří se vyhýbají používání olejů v péči o pleť? Nebo jste jen zatím neobjevili jejich kouzlo? Důvodem poměrně častého vyhýbání se pleťovým olejům je obvykle mastná pleť, akné, sklon k ucpávání pórů nebo jen nevědomost, jak mohou být oleje pro pokožku prospěšné. Výsledkem je však bohužel to, že se takto zbytečně připravujeme o řadu fantastických výhod, které oleje s sebou přinášejí.

Více..

Proč je důležité pH v šamponech?
Proč je důležité pH v šamponech?

březen 20, 2024 0 komentů

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč některé šampony zanechávají ve vlasech úžasný pocit čistoty, lehkosti a zklidněné pokožky, zatímco jiné byste po prvním použití nejraději vyhodili do koše? Důvodem může být pH šamponu – jedno z tajemství šťastné pokožky hlavy a půvabných vlasů.

Více..

Instagram: @scrub_mark

English   Deutsch   Slovensky   Magyar