Kvalitní spánek: Klíč ke kráse i zdraví

Kvalitní spánek: Klíč ke kráse i zdraví

17 Února, 2019

Také se ve vašem světě klade čím dál větší důraz na produktivitu práce a dokonalost v každé oblasti? Snažíme se být nejlepšímí zaměstnanci, dokonalými partnerkami, vzornými rodiči i obětavými přáteli. Děláme všechno pro to, abychom ušetřili čas a zároveň maximalizovali výsledky. Jenže den má pořád jen 24 hodin. Proto zkracujeme čas na jídlo, čímž snižujeme kvalitu stravy, a také čas na spánek, čímž bráníme tělu, aby se náležitě regenerovalo. Přitom právě spánek má zásadní vliv na zdravotní stav i psychickou pohodu.

Během spánku odpočívá srdce a celý kardiovaskulární systém, dýchací soustava, regeneruje sa pohybové ústrojí a svalstvo, relaxuje psychika. Všechno to přímo ovlivňuje náš výkon, energii a pohodu na další den. Kromě toho všechny zážitky z uplynulého dne mají prostor se během spánku zařadit na správné místo v paměti.

Fáze spánku

Spánek je rozdělený na několik cyklů. Začíná fází usínání, která obvykle trvá několik minut. Po ní následuje fáze NON-REM spánku, v níž je spánek nejhlubší a nejpomalejší. Dochází během ní k regeneraci somatických funkcí. Postupem času dojde k návratu do první fáze a následně přichází fáze REM spánku. V tomto stádiu nastává regenerace mozku a mozkových funkcí, a zdají se nám sny. Spánek končí fází probouzení se. Během běžného spánku dochází k střídání REM spánku a NON-REM spánku, přičemž u dospělých lidí převažuje NON-REM spánek, obvykle v poměru 4:1. Za noc se vystřídají až čtyři cykly, a každá fáze trvá od pěti do dvaceti minut.

Jak dlouho máme spát?

Obecně především platí, že člověk by se měl ideálně probouzet sám od sebe, nikoli násilně, třeba zazvoněním budíku. U novorozenců by měl spánek trvat aspoň 16 hodin, u dospělého člověka 7 až 9 hodin, u starších lidí okolo 6 hodin. Spánek by měl také být dostatečně hluboký a kvalitní, a nemělo by vás rušit okolní prostředí. Pokud se totiž neustále budíte, má to stejně škodlivý vliv jako celková nespavost.

MARK TIPY na dobrý spánek

  • zkuste chodit do postele a vstávat každý den ve zhruba stejném čase
  • omezte kofein po 15. hodině
  • vyhýbejte se před spaním těžkým jídlům
  • před spaním nekoukejte do obrazovek televize, počítače nebo mobilu
dopřejte si před spaním koupel s mojí novinkou MARK bath tea BODY RELAX. Směs růže, měsíčku lékařského a levandule telo zklidní, uleví od stresu a napomůže ke klidnému a kvalitnímu spánku.



Také v sekci Novinky

Když vůně léčí
Když vůně léčí

14 Května, 2019

Aromaterapie je forma alternativní medicíny, která léčí pomocí přírodních olejů extrahovaných z květů, listů či kořenů rostlin, nazývaných také esenciální oleje. Jejich výrazná vůně pozitivně působí na tělo i mysl. Používají se na zlepšení imunity, proti zánětům a infekcím jako přírodní antivirotika, na úlevu od bolesti a jako antidepresivum na zlepšení nálady. 

Vice..

Rozumíš své pokožce?
Rozumíš své pokožce?

07 Května, 2019

Pokožka jako největší orgán těla, vnímá velmi citlivě vše co se děje v našem těle. Možná i nyní se ti snaží něco naznačit - pleť je mastnější nebo naopak sušší než obvykle, nezáří tak jako dříve, vytvořilo se ti hodně černých teček nebo vyrážek, je zarudlá, podrážděná nebo oteklá. Právě na tyto projevy pokožky si třeba dávat pozor a správně je umět číst.

Vice..

Během k vysněné postavě
Během k vysněné postavě

02 Května, 2019

Jak postupně odhazujeme vrstvy oblečení, začíná se dostavovat pocit, že by možná chtělo trochu zapracovat na postavě, než ji vystavíme v plavkách. Využijte toho, že svěží jarní vzduch dodává motivaci i chuť vyrazit ven a hýbat se.

Vice..

English   Deutsch   Italiano   Românesc   Slovensky   Magyar   Polska   България